vrijdag 11 oktober 2013

Twee paardenstaarten, een hondenstaart en een wolvenkop

Het duurde even, maar nu dan toch eindelijk mijn eerste blog. Het blijft altijd een verrassing wat de tekst uiteindelijk wordt. Maar het begin is er.
Waarom heb ik het over paardenstaarten, een hondenstaart en een wolvenkop? Ik zal het even uitleggen: de twee paardenstaarten zijn mijn twee geweldige meiden Maaike (2000) en Lieke (2004), de hondenstaart is onze hond Gilly. En die wolvenkop tja, dat is de eerste  tekening die ik gemaakt heb op mijn teken- en schildercursus. Zie hieronder. Best leuk gelukt toch?

 Een foto van mijn meiden met hond volgt later, ik moet nog een  leuke zoeken....

Sinds een aantal weken slapen de dames bijna elke dag bij elkaar, want Maaike heeft een tweepersoonsbed voor haar verjaardag gekregen (en ze is nog niet eens jarig) en Lieke slaapt niet graag alleen sinds ze op school het jeugdjournaal kijken. Dat laatste is wel lastig, ik heb erover gesproken met de juf, maar voorlopig slaapt ze nog steeds bij haar zus. Ze zijn nogal aan elkaar verknocht die meiden van mij en aan de hond. Gilly is pas sinds eind juni in ons gezin opgenomen, maar hoe het zonder haar was weten we niet eens meer. Ja de katten Philodore en Sister weten het nog wel: dat was toen ze nog elke avond languit met zijn tweeën op mijn schoot lagen zonder gestoord te worden door een idiote hond die bang voor hen is. Het is erg grappig om te zien hoe bang Gilly voor de katten is: ze trilt als een rietje als ze in haar buurt zitten en als er eentje bij de ingang van de keuken zit dan gaat ze van ze lang zal ze leven niet de keuken in! Maar goed inmiddels zijn we ruim drie maanden verder en komen de heren katers weer naar beneden en soms waagt eentje zich op mijn schoot maar dan alleen als de hond op de andere bank ligt of in elk geval heel ver uit de buurt. Gilly is nog een jong hondje, ze is ongeveer 17 maanden oud nu en ze zit ernstig in haar puberteit en is soms tamelijk ongehoorzaam: niet komen als ik haar roep, de bakjes van de katten schoon leeg eten (alsof ze niets te eten krijgt, slechts 3x per dag...) en op een commando van de hondentraining reageren met een enorme geeuw! De bakjes van de katten staan boven in onze kleine rommelkamer annex kleedkamer annex make-up room en daarvoor moet ze de trap op. We hebben dus nu na jaren weer een traphekje onderaan de trap. Van de week kwam ik terug van Lieke naar school brengen en Gilly was nergens te bekennen beneden. Ik roepen, geen reactie, ze kon dus alleen maar boven zijn als ze niet beneden was. Ik naar boven: lag mevrouw pontificaal op het grote bed van Maaike en waren de bakjes van de katten schoon leeg! Ze wist uiteraard best wel dat ze dat niet mag en liep weer naar beneden. Ze kreeg op haar kop en moest voor straf haar mand in, dat ziet er dan ongeveer zo uit:

En het was nog dierendag ook!! Heel veel commentaar op facebook in elk geval. Ze is wel schattig he?

Er zijn soms van die dagen die je liever vergeet. Kom je 's ochtends beneden met je slaperige hoofd ligt er iets smerigs op je mooie vloerkleed (Gilly was niet zo lekker denk ik), loop je vervolgens naar boven om je aan te kleden vind je in de rommelkamer de drollen van een kat en bij het bed van je dochter nog meer smerigs (de katten waren ook niet zo lekker denk ik....). Goed begin van de dag maar niet heus. Ja soms.....

Gilly is net een kleine, witte tornado: ze kan ontzettend hard rennen en het liefst om reigers en andere vogels op te jagen, dan blaft ze er ook bij. Menige trouwe viervoeter in het park heeft geprobeerd om haar bij te houden, maar het lukt ze geen van allen. Ze is altijd sneller. Volgens haar (Griekse) paspoort is ze een Kruising Whippet (windhond) en ik denk persoonlijk dat een van haar twee ouders een Jack Russel is, want naast rennen is ze ook zeer vasthoudend en heeft ze een heel groot uithoudingsvermogen. Mijn moeder noemt haar mijn kind op vier poten en dat klopt ook. De meiden hebben het steeds over hun zusje. Het enige dat Gilly niet kan is praten, anders had ik het vast behoorlijk zwaar met nog een puber in huis (jaaa, Maaike is er ook een!)
Maandag wordt Maaike 13 jaar en dat vieren we morgenavond thuis. In onze vriendenkring en binnen onze familie/schoonfamilie hebben we morgen naast de verjaardag van Maaike ook de verjaardag van de zoon van mijn vriendin, zondag van mijn zwager en zoon van mijn beste vriendin Desiré, maandag is Maaike echt jarig. Volgende week zaterdag een dubbele verjaardag bij schoonfamilie, vervolgens de verjaardag van de broer van mijn man Fred, daarna ook nog van de dochter van weer een andere vriendin en last but not least: op zaterdag 26 oktober viert weer een andere vriendin het feit dat zij in juli 40 jaar is geworden. En dan, dan eindelijk hebben we even vrij van verjaardagen. Lieke wordt 24 november 9 jaar en daarna is het alweer Sint en Kerstmis, time flies.
Zo ook met deze blog, ik ben al een uur weer aan het schrijven, tijd om te stoppen en te gaan slapen, morgen drukke dag: 's ochtends visite van opa voor verjaardag van Maaike, 's middags even bij mijn schoonmoeder langs ook voor Maaike en dan 's avonds het feestje van Maaike en dan zondag.....zie boven. Hoezo druk?



2 opmerkingen: